Oglaševanje

Pesimizem samo še za štirimi stenami: Kitajska v cenzuro "negativnih" čustev na spletu

digital,splet,kibernetski prosto,online,tehnologija,človek
PROFIMEDIA

Mogočni kitajski cenzorji so že dolgo znani po tem, da znajo s spleta hitro umakniti kakršnokoli nasprotovanje vodilni Komunistični partiji, pa tudi kakršnekoli omembe občutljivih zgodovinskih dogodkov. Zdaj pa se bodo lotili še izražanja neželenih, negativnih čustev.

Oglaševanje

Kitajski državni internetni regulator je predstavil kampanjo, ki poteka na nacionalni ravni in katere cilj je omejiti širjenje pesimizma na družbenih omrežjih, v spletnih prenosih v živo in na platformah za kratke videoposnetke.

Uprava za kibernetski prostor Kitajske je v sporočilu pojasnila, da vsebine, ki jih zdaj cenzurirajo, "zlonamerno in napačno interpretirajo družbene pojave, selektivno izpostavljajo negativne primere in jih uporabljajo kot priložnost za širjenje nihilističnega ali drugače negativnega pogleda na svet".

Oglaševanje

Cenzurirajo tudi vsebine, ki "pretirano zaničujejo same sebe ali krepijo občutke obupa in negativnosti", s tem pa "spodbujajo druge, da jim sledijo".

Cenzura kot dekla gospodarske krize?

Leta gospodarskega nazadovanja, ki ga je sprožila nepremičninska kriza, so porušila zaupanje potrošnikov, zmanjšala porabo in povečala brezposelnost – zlasti med mladimi na Kitajskem – ter tako porušila njihov optimizem in pogled v prihodnost.

Vse to je na Kitajskem vodilo do novega življenjskega sloga mladih, znanega kot "nepremično ležanje" (lying flat oziroma tang ping). Smisel tega življenjskega sloga je iskanje preprostega življenja brez stresa ter zavračanje družbenih pritiskov po pretiranem delu in vzpenjanju po karierni lestvici.

Oglaševanje

Pojasnilo kitajskega cenzorja je sledilo temu, ko so številni blogerji, znani po dokumentiranju svojega "tang ping" življenjskega sloga poročali, da so bili njihovi videi izbrisani, računi na družbenih omrežjih pa blokirani.

Spletni regulator je v zadnjem času kaznoval tudi spletne platforme, ker niso ustrezno moderirale vsebin, objavljenih na njihovih straneh. Priljubljena družbena omrežja, kot so Weibo, Kuaishou (podoben TikToku) in kitajski ekvivalent Instagrama Red oziroma Xiaohongshu, so bila ta mesec kaznovana, ker so dopustila objavljanje "škodljivih informacij". To naj bi med drugim bilo tudi "poveličevanje osebnega življenja zvezdnikov in nepomembnih tem".

Kampanja bo targetirala tudi spletne objave, komentarje in teme, ki so povezane z gospodarskimi govoricami in s promoviranjem narativa, da je "trud zaman". Tarča bo tudi vsebina, ki "spodbuja tesnobo" s tem, da izkorišča skrbi glede zaposlitve in razmerij.

Oglaševanje

Regulator je javnost pozval, naj "aktivno prijavlja takšne primere", da bo "boj proti zlonamernemu širjenju negativnih čustev" postal skupna naloga.

Navidezni optimizem kot gonilna sila potrošnje

Dža Ian Čong, profesor politologije na nacionalni univerzi Singapur, ki se osredotoča na Kitajsko, je opazil, da je med Kitajci razširjeno "občutno pomanjkanje motivacije in celo pesimizem".

Oglaševanje

Dejal je, da je "normalno pričakovati", da bodo kitajske oblasti poskušale spodbuditi potrošniško zaupanje in povečati porabo, da bi okrepile gospodarsko rast. "Eden od načinov za to je lahko upravljanje javnega razpoloženja na spletu," je dodal.

Na internetu se je pojavil tudi trend "podganjih ljudi" (rat people) – to je kitajska mladina, ki sprejema podganam podoben življenjski slog. To vključuje ostajanje v postelji in naročanje dostave hrane, da bi se izognili odhodu iz hiše.

"Država bo poskušala zatrti te nove izraze in trende takoj, ko se pojavijo, vendar se bodo razvijali še naprej," je še dejal Čong.

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih